به طور کلی شدت رقابت پذیری در هر صنعت، میزان سودآوری بالقوه آن صنعت را تعیین می کند.”

مایکل پورت معتقد است قبل از ورود به بازار پر رقابت امروز باید به پنج عامل توجه کرد که هر یک از این عوامل را به عنوان نیرویی وارد بر سازمان که می تواند مانع ورود سازمان به بازار یا موتور محرک سازمان و فرصتی برای ورود به آن بازار باشذ.

پنج نیروی پورتر | موانع ورود به بازار
پنج نیروی پورتر | موانع ورود به بازار

 

5عامل (مانع) ورود به بازار عبارتند از:

  • قدرت چانه زنی تامین کنندگان
  • قدرت چانه زنی مصرف کننده
  • شدت رقابت موجود در بازار
  • تازه واردها
  • کالاهای جایگزین

در ادامه به تشریح هر یک از عوامل بالا می پردازیم:

مایکل پورتر

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *